09.01.2016, 15:56

Üstad Bediuzzaman Asrının Mehdisiydi

RAHMAN VE RAHİYM OLAN ALLAH’IN ADIYLA

Bilindiği üzere, Üstad Bediuzzaman Hazretleri, geçen asrın müceddidi, müctehidi ve imamı idi. Gerçektende o, asrının bedii (bir tanesi), hatta mehdisi idi. Aynı asrın ğavsı, cezbe ve aşk ehlinin reisi, ilm-i zahır ve batında derya ve mürşid-i kamil-i mükemmel Şeyh Seyda El Cezeriy Hazretlerinin onu methetmesi, Üstad Hazretlerinin yüksek mevki ve makamını beyana yeterlidir!

Ancak, bazı kardeşlerimiz, hüsn-ü zanda aşırıya ve ifrata düşerek, Üstad Hz.’nin (beklenen) Mehdi’yi A’zam olduğunu söylemektedirler. Oysa ki Mehdiyyul A’zam’ul Muntazar’ın alametleri hadis-i şeriflerde açıkça belirtilmiştir, biz de onlardan bir kısmını zikredeceğiz, şöyle ki ;

Hz.Mehdi’nin İsmi :

Ebu Davud, Sünen’inde rivayet ettiği hadis-i şerifte Peygamber Efendimiz (A.S.M.) şöyle buyurmaktadır : “(Mehdi’nin) İsmi ismime, babasının ismi de babamın ismine uyar.”

Nuaym Bin Hammad’da, Hz.Ali (R.A.)’den şöyle rivayet etmektedir: Mehdi’nin ismi; Muhammed’tir. (1)

İbnulmünadi’nin yaptığı rivayette ise Hz.Ali (R.A.) şöyle demiştir: ALLAH, Mehdi olarak; Abdullah Bin Muhammed’i getirecektir. (2)

Evet sahih ve sabit olan; Hz. Mehdi’nin ismi: Muhammed, babasının ismi de : Abdullah’tır. Üstad Hz.nin ise ismi: Said, babasının ismi de: Mirza’dır.

Hz.Mehdi’nin Doğum Yeri:

Nuaym Bin Hammad, Hz.Ali(R.A.)’den şöyle rivayet etmektedir: Mehdi’nin doğum yeri; Medine(-i Münevvere)’dir. (3)

Nehcul Enam adlı eserin şerhi olan Rehber-i Avam adlı eserde Hz.Mehdi’nin, Medine-i Münevvere’nin Ker’a adlı köyünden olduğu (S: 26), Kavlul Muhtasar’da ise Kerceh adlı köyünden olduğu (S: 31) zikredilmektedir.

Üstad Hz. İse Bitlis’in Hizan ilçesinin (İsparit nahiyesinin) Nurs köyündendir.

Hz.Mehdi’nin Zuhurat Yeri :

Ahmed Bin Hanbel, Ebu Davud ve İbn-u Hibban’ın Ümmü Seleme (R.A.) vasıtasıyla rivayet ettikleri hadis-i şerifte, Peygamber Efendimiz (A.S.M.) şöyle buyurmaktadırlar : “Mekke’lilerden bazı insanlar, (bulunduğu yerden) onu (Mehdi’yi) çıkartıp, istemediği halde (Kabe önünde) Rükün (Hacerul Esved) ile Makam(-ı İbrahim) arasında ona biat edecekler.” Taberani’de bu hadis-i şerifi merfuu (muttasıl) olarak rivayet etmektedir. (4)

Görüldüğü üzere Hz. Mehdi (R.A.), Mekke Harem-i Şerifi’nde vazifeye başlayacaktır. Üstad Hz. İse, (küfre karşı) mücadele cephesi olarak Anadolu’yu tercih etmiş, cihadını bu topraklarda gerçekleştirmiştir. Ömrü mücadeleler ve esaretlerle geçtiği için de Mekke-i Mükerreme’ye gidememiştir.

Hz.Mehdi’nin Fütuhatı Ve Asrındaki Bolluk:

(R.A.) ; Hz. Zülkarneyn (A.S.) ve Hz. Süleyman (A.S.) gibi tüm dünyaya (İslam Şeriati ile) hükmedecektir. (5) Ümmü Seleme(R.A.)nin rivayet ettiği hadis-i şerifte Peygamber Efendimiz (A.S.M.), şöyle buyurmuşlardır : “…(Mehdi’nin hilafetinde) İslamiyet, (tamamen) yeryüzüne yerleşecektir.” (6) Ebu SaidulHudri (R.A.), Peygamber Efendimiz (A.S.M.)’in şöyle buyurduğunu rivayet etmiştir : “Mehdi ben(im neslim)dendir…(Daha önce) zulümle dolduğu gibi, (artık o) yeryüzünü adaletle dolduracaktır. O’nun hilafetinden (gerçekleşen adalet ve saadetten) tüm yer ve gök ehli, hatta havadaki kuşlar bile memnun kalacaklardır.” (7) Hadis-i şeriflerden de anlaşıldığı gibi, İslamiyet ve müslümanlar zamanında her türlü zulüm, saldırı, tuzak ve beladan halas olup İlahi Adalet her yere yerleşecek ve böylece tüm insanlık hatta hayvanlar bile memnun kalacaktır. Ancak maalesef bunu Üstad Hz.’nin zamanı hakkında söylemek hiçte mümkün değildir. Bilakis onun asrında, her taraf, zalim kafirlerin ve onların yandaş melunlarının tasallut, tarassut ve işgalleri altında inim inim inlemekte idi. Ezanlar susturulmuş, camiler kapatılmış, Kur’an-ı Keriym ve İslam-i harfler yasaklanmış ve İslam dışı hayasız ve iz’ansız örf ve adetler müslümanlara zorla dayatılmıştı. Tabiki bu durumdan hiç kimse hatta gökteki kuşlar bile memnun değildi…

Hz. bu duruma şöyle işaret etmiştir: Ne yapayım, acele ettim, kışta geldim. Sizler, inşaallah cennet-asa bir baharda gelirsiniz (yaşarsınız). Şimdi ekilen nur tohumları, zemininizde çiçek açacaklar. (8) Yine Peygamber Efendimiz (A.S.M.) şöyle buyurmaktadır : “Ümmetim, onun (Mehdi’nin) devrinde öyle bir bollukla nimetlenecek ki daha önce öylesine hiç ulaşmamıştır! Yer, yemişini (ürünlerini bolca) verecek ve onlardan saklamayacaktır. Mal, o gün çokça birikmiş olacaktır…Bir adam ona(Mehdi’ye) gelir ve : Ey Mehdi! Bana(da mal) ver, bana(da mal) ver, diyecek. (Mehdi’de)Hemen onun elbisesi(nin eteği)yle taşıyabileceği kadar dolduracaktır.” (9)

Üstad Hz.’nin asrında ise, yukarda zikrettiğimiz bedbaht kafir ve münafıkların zulüm ve talanlarından dolayı devlet hazinesi boşaltılmış ve millet fakirlik ve sefilliğe düçar edilmişti. Hatta buna binaen, Üstad Hz. çok istekli olduğu halde, Medresetüzzehra’yı (İslam-i Üniversite’yi) tesis edememiştir. (Sonunda Sultan Reşat bir miktar yardımda bulunmuşsa da (1913’te) 1. Dünya savaşı patlak verince proje yarım kalmıştır.) Vahim durumlardan biri de şudur ki : Eğridir’e sürgüne gönderilen Şeyh Said-i Palevi Hz.’nin ailesini ziyarete giden Üstad Hz., onların biçare halinden çok müteessir olmuş ve yanındaki az paradan verip mahzun ve yaşlı gözlerle şöyle demiştir : Ben de fakirim, size yardım etmeyi çok isterdim (ancak buna imkanım yoktur).

Hz.Mehdi’nin Hz.İsa’nın Önünde Namaz Kılması :

Sahih-i Buhari ve Sahih-i Müslim’de işareten, Fethul Bari’de, Taberani’nin Mu’cem’inde ve kıyamet alametlerini bildiren bazı kitaplarda ise sarahaten zikredildiği gibi, (Kudüs’te Sabah namazında) Hz.Mehdi, Hz.İsa’nın önünde kılıp imamlık yapacaktır. Malum olduğu üzere Hz.İsa (A.S.M.), günümüze değin henüz nazil olmamış ve dolayısıyla da Üstad Hz.’nden de öyle bir şey sadır olmamıştır.

Kendisine İsnad Edilen Mehdiy’yul A’zamlığa Karşı Üstad Hz’nin Cevabı :

Nur şakirdlerinin tesanüdünden (sıkı dayanışmasından) gelen bir şahs-ı manevisi ve o şahs-ı manevide bir nevi mümessili (temsilcisi) olan biçare tercümanını zannettiklerinden, bazan o ismi (Mehdiyyi Azamlığı) ona da veriyorlar.Gerçi bu bir iltibastır (karıştırmadır) ve bir sehivdir (yanılmadır), fakat onlar onda (aşırı hüsn-ü zandan gelen yanılmada) mesul değiller. Çünkü ziyade hüsn-ü zan, eskiden beri cereyan ediyor ve (buna) itiraz edilmez. Ben de o kardeşlerimin pek ziyade hüsn-ü zanlarını bir nevi dua temenni ve Nur talebelerinin kemal-i itikadlarının bir tereşşühü (yansıması) gördüğümden onlara çok ilişmezdim. (10)

dünyeviyede (hicretten) 1400 sene sonra gelecek bir hakikati (Mehdi’yi) karib (yakın) zannetmişler. (11) Çiçekler baharda gelir. Öyle kuds-i çiçeklere zemin hazır etmek lazım gelir. Ve anladık ki, bu hizmetimizle o nurani zatlara (Mehdi ve etbaına) zemin izhar ediyoruz (hazırlıyoruz). (12)

O ilerde gelecek acib şahsın (Hz.Mehdi’nin), bir hizmetkarı ve ona yer hazır edecek bir dümdarı (önceden gelen hazırlıkçısı) ve o büyük kumandanın pişdar bir neferi (öncü bir askeri) olduğumu zannediyorum. (13)

Küçük Mehdi’ler büyük Mehdi’nin bir kısım vazifelerini bir cihette icra ettikleri… (14)

Hakiki beklenilen ve bir asır sonra gelecek o zat (Hz. Mehdi)… (15)

Elbette o kuvveti azimedeki bir hamiyet-i aliye (yüce bir gayret) feveran edecek (coşacak) ve Hazreti Mehdi başına geçip, tarik-i hak ve hakikata sevkedecek. (16)

Büyük Mehdi’nin çok vazifeleri var ; ve siyaset aleminde, diyanet aleminde, saltanat (iktidar) aleminde … (17)

Bu üç vezaif birden, bir şahısta yahut cemaatte, bu zamanda bulunması ve mükemmel olması ve birbirini cerhetmemesi (sorunların meydana gelmemesi) pek uzak, (hatta) adeta kabil (mümkün) görülmüyor. Ahir zamanda, Al-i Beyt-i Nebevi’nin (A.S.M.) cemaat-i nuraniyesini temsil eden Hazreti Mehdi’de ve cemaatindeki şahs-ı manevide ancak ictima’ edebilir (bir araya gelebilir). (18)

O vazifeleri onun cemiyeti ve seyyidler cemaati yapacağını rahmet-i ilahiyeden bekliyoruz.(19)

Ta ahir zamanda, hayatın geniş dairesinde, asıl sahipleri, yani Hazreti Mehdi ve şakirtleri CENAB-I HAKK’ın İzniyle gelir, o daireyi genişletir ve tohumlar sümbüllenir. Bizlerde (o zaman) kabrimizde seyredip ALLAH’a şükrederiz. (20)

Evet , sardetiğimiz delillerden ve Üstad Hazretlerinin açıklamalarından anlaşıldığı gibi, Bediuzzaman Hazretleri, beklenen Mehdiyyil A’zam değildir. Ancak o, iman hakikatlerinin te’sisi için büyük mücahede sarfedip, imanlı erler yetiştirerek ona zemin hazırlamıştır. Telif ettiği eserler, elliden fazla dile çevrilip dünyanın dörtbir yanına yayılarak hidayet vesilesi olmuştur. ALLAH’U TEA’LA bizleri onun hayır ve bereketinden feyizlendirip Hz.Mehdi’ye asker eylesin İNŞAALLAH

Selam ve Dua ile..

---------------------------

(1) Elburhan : 12/1

(2) El İşaatu Li Eşratissaa, s : 103

(3 ) El Burhan, s : 11/2

(4) Tezkiretul Kurtubi(nin şerhi), s : 507

(5) El İşaatu Li Eşratissaa, s: 121,122 – Tezkiretül Kurtubi, s: 506

(6) Ahmed Bin Hanbel,İbnu Hibban ve Ebu Davud

(7) Ahmed Bin Hanbel, Ebu Davud, Taberani,Hakim ve Ebu Nuaym

(8) Emirdağ Lahikası, s: 344 – Münazarat

(9) Sahih-i Müslim,Sünen-i Tirmizi,Sünen-i İbni Mace

(10) Emirdağ Lahikası, s: 248

(11) Sözler, s: 318

(12) Sikke-i Tasdik-i Ğaybi, s: 189 – Mektubat, s : 355

(13) Barla Lahikası, s: 162

(14) Şualar, s : 456

(15) Kastamonu Lahikası, s: 57

(16) Mektubat, s: 473

(17) Şualar, s : 590

(18) Kastamonu Lahikası, s: 139 – Sikke-i Tasdik-i Gaybi, s: 156

(19) Emirdağ Lahikası, s: 265

(20) Kastamonu Lahikası, s: 99

Yorumlar (0)
15
açık
Namaz Vakti 25 Nisan 2024
İmsak 04:27
Güneş 06:03
Öğle 13:07
İkindi 16:55
Akşam 20:01
Yatsı 21:31
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Galatasaray 33 90
2. Fenerbahçe 33 86
3. Trabzonspor 33 55
4. Beşiktaş 33 51
5. Başakşehir 33 49
6. Rizespor 33 48
7. Kasımpasa 33 46
8. Antalyaspor 33 45
9. Alanyaspor 33 45
10. Sivasspor 33 45
11. A.Demirspor 33 41
12. Samsunspor 33 39
13. Ankaragücü 33 37
14. Kayserispor 33 37
15. Konyaspor 33 36
16. Gaziantep FK 33 34
17. Hatayspor 33 33
18. Karagümrük 33 33
19. Pendikspor 33 30
20. İstanbulspor 33 16
Takımlar O P
1. Eyüpspor 31 69
2. Göztepe 31 63
3. Ahlatçı Çorum FK 31 55
4. Sakaryaspor 31 54
5. Bodrumspor 31 52
6. Kocaelispor 31 52
7. Bandırmaspor 31 47
8. Boluspor 31 47
9. Gençlerbirliği 31 47
10. Erzurumspor 31 42
11. Ümraniye 31 37
12. Manisa FK 31 36
13. Keçiörengücü 31 36
14. Şanlıurfaspor 31 34
15. Tuzlaspor 31 33
16. Adanaspor 31 32
17. Altay 31 15
18. Giresunspor 31 7
Takımlar O P
1. Arsenal 34 77
2. Liverpool 34 74
3. M.City 32 73
4. Aston Villa 34 66
5. Tottenham 32 60
6. M. United 33 53
7. Newcastle 33 50
8. West Ham United 34 48
9. Chelsea 32 47
10. Bournemouth 34 45
11. Brighton 32 44
12. Wolves 34 43
13. Fulham 34 42
14. Crystal Palace 34 39
15. Brentford 34 35
16. Everton 34 33
17. Nottingham Forest 34 26
18. Luton Town 34 25
19. Burnley 34 23
20. Sheffield United 34 16
Takımlar O P
1. Real Madrid 32 81
2. Barcelona 32 70
3. Girona 32 68
4. Atletico Madrid 32 61
5. Athletic Bilbao 32 58
6. Real Sociedad 32 51
7. Real Betis 32 48
8. Valencia 32 47
9. Villarreal 32 42
10. Getafe 32 40
11. Osasuna 32 39
12. Sevilla 32 37
13. Las Palmas 32 38
14. Deportivo Alaves 32 35
15. Rayo Vallecano 32 34
16. Mallorca 32 31
17. Celta Vigo 32 31
18. Cadiz 32 25
19. Granada 32 18
20. Almeria 32 14
Günün Karikatürü Tümü